punjeni krumpiri




Glavni  sastojci:
8 komada krumpira podjednake veličine
1 glavica luka
100 g sira (gauda, trapista i sl.)
200 g šampinjona

Začini:
Peršin
Češnjak
Sol
Papar
1 žličica Vegete, po želji

Sastojci za bešamel umak:
50 g brašna
50 g maslaca
0.75 l mlijeka
Prstohvat  papra
sol
Malo mljevenog muškatnog oraščića

Ovo je osnovna mjera bešamela za dvije osobe, ja je prilagođavam svojim potrebama i količini koja mi je potrebna za određeno jelo. Nemojte se striktno držati omjera jer nekom će trebati više nekome manje. U mom slučaju bilo je potrebno više jer sam svaki krumpir pri serviranju prelila sa žlicom bešamela.



Priprema:

Izaberite krumpire podjednake  veličine ,ogulite ih i napola skuhajte.

Kad su dopola kuhani prerežite ih po dužini i pažljivo izdubite sredinu da dobijete oblik lađice koje ćete kasnije puniti. Krumpir izdubite što više da vam nadjev može stati.

Luk sitno narežite ,stavite na ulje, prodinstajte dok malo ne požuti pa dodajte šanpinjone (sitnije narezane)  i  dinstajte dok ne budu gotove.

Bešamel skuhajte prema sljedećim uputama:
Na zagrijanom maslacu popržite kratko brašno uz neprestano miješanje.
U smjesu polako dodajte zagrijano mlijeko miješajući kako bi izbjegli grudice.
U umak dodajte sol , papar muškatni oraščić po i mutite pjenjačom ili kuhačom do ne dobijete gust i gladak umak. Ako smatrare da je bešamel gust samo još dodate mlijeka do željene gustoće.

U još topli bešamel umak dodajte  naribani sir, dinstane šanpinjone, sol, papar, peršin i češnjak u količinama po vlastitoj želji te jednu žličicu "Vegete" ja vegetu ne stavljam.

Tom smjesom punite izdubljene krumpire, poslažite ih u protvan ili vatrostalnu posudu i pecite u pećnici oko 20-tak minuta…tek toliko da dobiju zlaćanu boju.
 Ako vam je ostalo smjese od punjenja,  ne očajavajte, možete ga servirati uz punjeni  krumpir  kao što sam ja  ili skuhajte tjesteninu i pomješajte.

Dobar tek!




Comments

Popular Posts